js.studio js.studio
299
BLOG

Czy Owsiak lubi kościoły?

js.studio js.studio Społeczeństwo Obserwuj notkę 10

Nie słyszałem, żeby Owsiak był jakimś wielkim katolikiem. Sam wprawdzie przyznaje, że wierzy, choć kwestie religijne regulował późno. Jeździ po świecie i jego religia bardziej przypomina synkretyzm. Matka była wierzącą, ojciec zaciekłym ateistą. Pewnie się z tym wszystkim zmagał, a może i nie... Znamy np. Jerzego zachwyt antyklerykalną "Hipisówką". Troszkę na ten temat pisze J.R. Nowak: http://niedziela.pl/artykul/112614/nd/Jerzy-Owsiak-na-bakier-z-Kosciolem-i. Jurek sam siebie określił jako "niechodzący do kościoła katolik". To było kiedyś, ale czy JO się stał na chwilę obecną wielbicielem religii i Kościoła? Nie słyszałem nic o tym, oprócz wywiadu: http://www.tvp.info/1282890/owsiak-jestem-katolikiem.

Dla mnie to obłudne, żeby JO pozwalał zbierać pieniądze WOŚP pod kościołami i jeszcze narzekać, że niektórzy księża są niechętni akcji i wyrzucają spod świątyń. A gdyby pod kościołami nie zbierano datków, to czy w ogóle coś by uzbierano? Śmiem wątpić.

Nie słyszałem wszakże, żeby pod domem Jurka, pod siedzibą Złotego Melona, Mrówki Całej albo WOŚP wyrzucano ludzi Caritasu. Nie wyrzucają ich stamtąd z prostego powodu, bo tam ludzie Caritasu nie przychodzą. Nie idą tam z prostej przyczyny, bo tam nic by nie zebrali. :-) 

Ludzi z sercem trzeba szukać pod kościołami.

JO lubi kościoły, bo tam dają. Ludzie dają, nawet gdy nie lubią Owsiaka. Pod kościołami są ludzie z prawdzim czerwonym sercem, a nie tym papierkowym. Tam są ludzie, którzy dzielą się tym co mają. I Jurek o tym wie doskonale, że tak naprawdę to katolikom i wielu księżom zawdzięcza to, że uzbiera poważne kwoty.

js.studio
O mnie js.studio

Sprawy polityki interesują mnie od dawna. Katastrofa smoleńska stanowi dla mnie przełom w tej dziedzinie. Postaram się systematycznie szukać, czytać i przekazywać innym za pomocą Salonu 24 a także w innych miejscach w sieci.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo